Sunday 21 March 2010

Arsenal Jumpa Barca Di Suku Akhir




Undian yang dilakukan pada sabtu lalu jam 7 petang telah membuatkan fan arsenal tido dalam kepanasan buat sementara waktu apabila arsenal diundi untuk bertemu juara yang pernah menewaskan mereka 4tahun lalu iaitu barcalona.Namun pada pendapat liegj cuma diatas kertas mungkin berpihak kepada barca tetapi liegj yakin arsenal mampu menewaskan juara kelab sepanyol itu. Namun sekiranya arsenal menang,ianya tetap menghadapi kesukaran kerana akan bertemu inter milan diseparuh akhir dimana liegj anggap lebih bahaya dari barca..Walauapapun, besar harapan fan arsenal sekiranya arsenal berjaya merangkul piala eropah itu.. Wenger berkata: “Anda tidak mampu melupakan perlawanan itu, perlawanan akhir Liga Juara-juara, anda juga tidak berkemampuan untuk mengulangikan pada tahun berikutnya.“Anda tidak mampu melupakannya tapi anda harus terus focus pada apa yang berada dihadapan anda dalam kerjaya ini. Saya juga terkejut akan bagaimana saya boleh mengingati setiap dari penjuru kekecewaan itu. Saya ingatkan saya telah melupakannya tetapi bilamana saya bercakap mengenainya baru-baru ini, setiap perincian datang dalam fikiran saya.“Benar kami kecewa. Saya tidak katakan yang kami tidak mampu untuk memenangi perlawanan tersebut. Thierry Henry mendapat 2 peluang yang baik. Tapi ia bukanlah perlawanan yang seperti dijangka pada masa itu. Kami mempunyai musim yang baik dalam Liga Juara-juara, kami cuma tewas sekali dan itu pun di peringkat akhir, sepanjang musim tersebut.“Perlawanan itu bukan seperti dijangkakan – 11 menentang 11, jika begitu ia mungkin satu perlawanan yang cukup hebat. Tapi kami terpaksa mengeluarkan Ropert Pires – dan hingga kini dia masih membenci saya. Kami mengeluarkan seorang pemain yang baik yang mana mampu mencorakkan qualiti perlawanan. Ia adalah kesilapan pengadil, secara dasarnya. Ini kerana kami terpaksa bermain untuk 10 orang dalam perlawanan akhir itu yang mana ia patut menjanjikan sesuatu yang besar dan akhirnya ia menjadi seperti perlawanan yang tidak beerti.“Bila pengadil melakukan keputusan seperti itu, dia telah melakukan sesuatu yang dia yakini muktamad. Anda tidak patut menghancurkan perlawanan akhir yang mana 1 bilion penonnton menyaksikannya jika ia ternyata tidak benar. oklah....semoga arsenal berjaya membalas dendam kasumatnya.

No comments:

Post a Comment