Tuesday 26 January 2010

KISAH ANAK PADERI PELUK ISLAM

> Assalam Mu'alaikum Wbrth!!!.... .. Bacalah dan Renungkanlah. ...> > Kisah Farhan (Kisah Perjalanannya Masuk Islam)
Nama saya Farhan Bin Abdullah. Nama asal saya sewaktu beragama Kristian> ialah Johanis. Saya dilahirkan di bumi Sabah dalam keluarga Kristian..
Bapa> saya seorang KETUA PADERI yang menjaga 15 buah gereja di satu kawasan di> Sabah .> > Saya dilatih oleh bapa saya untuk menjadi seorang paderi.
Sejak mula PBS> bawah Datuk Joseph Pairin Kitinggan usaha kami mendapat sokongan penuh> negeri! kumpulan saya masuk ke kampong dalam berbagai program. Selalunya> program khidmat masyarakat. Pihak gereja selalunya membekalkan wang tunai> sekitar RM50,000!!!> >
Berbagai aturcara dibuat untuk membantu orang kampong. Kami ziarah rumah ke> rumah.. Tanya masalah mereka dan bantu mereka. Berbagai masalah diluahkan.> Ada kami bantu dengan duit secara spontan. Ada kami hantar keperluan> harian, pakaian dan buku sekolah dan sebagainya.> >
Dengan cara ini kami mendekati mereka. Hasilnya dengan beberapa kali> kunjungan susulan, kami berjaya mengkristiankan mereka. Paling berbaloi> kami mengkristian remaja Islam, tambah berbaloi dari kalangan intelek..>
Hasilnya kami dapat RM3,000 setiap seorang Islam yang dimurtadkan!> Bayangkan pendapatan saya ketika masih dialam Persekolahan. Sewaktu>
Tingkatan 3 saya dan beberapa rakan mengambil m/pelajaran Agama Islam yang> boleh dipilih dengan lukisan(betapa hinanya m/pelajaran ini setanding> dengan lukisan). Saya mendapat A-3. Sewaktu tingkatan 4 saya belajar di> sekolah asrama penuh.
Saya terus ambil pelajaran Agama Islam.> > Tujuan saya untuk tahu mengenai Islam dan memudahkan saya menyebarkan agama> kristian. Saya mempunyai beberapa soalan yang saya kira tidak mampu> dihuraikan oleh orang Islam.> >
Pada suatu hari sewaktu tingkatan Enam bawah, saya bersemuka dengan Ustaz> yang mengajar saya(saya panggil cikgu). "cikgu saya ada beberapa soalan,> tapi saya rasa tak sesuai dikelas ini, boleh ke saya ke rumah cikgu..."> Ustaz itu bersedia. Lalu saya bersama beberapa rakan ke rumah ustaz itu.> >
Saya katakan "cikgu saya mahu berdialog secara ilmiah, bukan atas nama> islam, agama cikgu dan bukan atas nama Kristian,agama saya". saya kemukakan> beberapa persoalan, antaranya;-> > 1- Mengapa orang Islam sembah Kaabah
> > 2-Sebenarnya semua agama sama sahaja. Nasrani, Yahudi, Kristian dan Islam> adalah agama langit.
> > 3-Mengapa diakhir zaman, Nabi Isa akan turun bersama Iman Mahadi> membebaskan kezaliman dan kekacauan dan bukannya Nabi Muhammad.
> > 4-Mengapa dalam sejarah dan hingga kini orang Islam suka peperangan.
> > 5-Injil sekarang dikatakan diseleweng. Kalau begitu mana yang asalnya.
> > Yang menghairankan ustaz ini dapat menjawab pertanyaan saya dan kawan-> kawan dengan begitu ilmiah. Saya dan kawan -kawan mati akal.
> > Kemudian saya dibebani dengan 3 persoalan yang tidak mampu saya menjawab> secara tepat.
> > - Apakah boleh manusia(paderi) mengampunkan dosa manusia lain.
-> > Persoalan ketuhanan 3 dalam 1 dan 1 dalam 3 - konsep ketuhanan Jesus.> > Saya mengatur pertemuan ustaz saya dengan beberapa orang paderi,> kawan-kawan bapa saya. tetapi mereka enggan.
Lalu saya bawa ustaz itu ke> rumah saya dan bertemu bapa saya seorang ketua paderi. Ternyata bapa saya> juga tidak mampu> menjawab persoalan yang dibawa oleh ustaz itu.> > Sebaik ustaz itu pulang, bapa saya memarahi saya kerana bawa 'orang malaya'> datang ke rumah.
> > Sejak itu beberapa kali saya tidur rumah ustaz itu. Disamping mengulangkaji> saya gemar berdialog dengan ustaz itu. saya memerhatikan kehidupan ustaz> tu, saya mengagumi cara hidupnya.
> > Suatu malam saya bermimpi didatangi 3 orang berjubah.. Seorang berjubah> hitam membawa salib. Seorang> berjubah putih membawa bendera bertulisan jawi. Dan seorang berjubah hijau> yang meminta saya membuat pilihan.> > Yang berjubah hitam dan berjubah putih saling menarik saya mengikuti> mereka. Saya meronta-ronta. Disamping itu saya dapati yang berjubah hitam> semakin tengelam dan yang berjubah putih semakin tinggi. Sedang saya> meronta-ronta, saya terjaga.
> > Saya mendengar suara azan dan ustaz tadi berada ditepi saya dan berkata,> "mengapa Johanis..... awak mengigau.... "> > Saya pegang tangan ustaz itu, saya katakan,"Cikgu Islamkan saya........> ..".Ustaz itu minta saya bersabar untuk dia uruskan dengan pihak tertentu.> Tidak lama selepas itu saya pun di Islamkan oleh Ustaz itu..> > Selesai pengIslaman saya, saya pulang ke rumah.
Sampai di rumah, saya lihat> pakaian saya bertabur diluar rumah. Rupanya bapa saya telah tahu!> > Sebaik melihat saya, bapa bergegas masuk dan keluar semula dengan mengacu> senapang ke arah saya. Tiba-tiba emak menerkam dan peluru senapang meletup> keatas.> > Saya segera meninggalkan rumah sehelai sepinggang. Tinggalkan keluarga> saya.. Tinggalkan sekolah. Saya bersembunyi sekejap rumah ustaz sebelum> saya dibawa oleh ustaz pulang ke semenanjung sebaik habis kontrak mengajar> di Sabah .
> > Saya diserahkan kepada PERKIM di Kuala Lumpur . Secara kebetulan rakan saya> Nazri,vokalis kumpulan Raihan juga memeluk Islam, tetapi mengikuti kumpulan> Ar-Arqam. 2 lagu dalam album pertama kumpulan Raihan adalah saduran lagu> koir yang kami nyanyikan dalam gereja sewaktu di Sabah dulu..> > 6 tahun saya di PERKIM. Saya masuk pula Maahad Tahfiz. Alhamdulillah! Saya> dapat sijil Al-Hafiz selepas 3 tahun. Kemudian saya bekerja dengan Jabatan> Agama Islam..
Saya banyak masuk kawasan di Negeri Sembilan, Melaka dan> Pahang.> > Tak sampai setahun saya letak jawatan. Saya sedih kerana ramai pendakwah> ini nak berdakwah pun merungut duit over time. Saya rasa tiada keiklasan..> Biarlah saya jadi pendakwah bebas.> > Saya ingin membilas dosa lalu. Saya telah ramai memurtadkan orang...kini> saya mahu berjuang untuk mengIslamkan seramai mungkin dengan Kualiti bukan> Kuantiti saja!
> >
Berbalik kisah keluarga saya. Selepas meninggalkan rumah dan belajar di> PERKIM saya selalu telefon ayah, emak dan adik beradik saya. Saya katakan> jangan bencikan saya. Saya sayang ayah. saya sayang emak. saya sayang adik> beradik saya. Ayah dan emak tetap ayah emak saya dunia dan akhirat..
> > Walaupun ayah menyambut dingin suara saya, saya hantarkan buku-buku yang> sesuai menerangkan tentang Islam. 7 tahun saya telefon. 7 tahun saya hantar> surat dan buku-buku. saya menangis kerana rindukan ayah, emak dan adik> beradik.
Akhirnya, sewaktu saya di Maahad Tahfiz, bagaikan halilintar saya> mendapat berita...... .. Ayah saya menganut Agama Islam!> > Allah saja yang tahu perasaan saya ketika itu. Saya menangis dan menangis.> Saya ambil wuduk dan sujud syukur. Air mata saya menjadi terlalu> murah....saya terus menangis...saya pejamkan mata.....saya bayangkan ayah> dihadapan... saya peluk erat tubuh ayah dan kami menangis bersama.....> ...Ya Allah betapa agungnya kekuasaanMu.
> > Peristiwa yang saya alami sewaktu memeluk Islam turut dirasai oleh ayah> saya. Dia dihalau dari rumah yang diberi oleh pihak gereja.> > Kini saya pendakwah bebas. Saya sedih melihat umat Islam hari ini berpecah.> Kita berpecah kerana kita meninggalkan Quran dan Sunnah Rasul. Kita ambil> sebahagian dan kita tinggalkan sebahagian..> > Kita ambil contoh pelaksanaan hukum Hudud dan Qisas.
Mengapa kita cari> jalan nak menentang pelaksanaanya? Sepatutnya kita cari jalan supaya dapat> dilaksanakan. Inilah sikap umat Islam.> > Saya pernah berdialog dengan beberapa orang pensyarah universiti tentang> isu Hudud & Qisas. Dia boleh sergah saya, "You apa tahu... Islampun baru> setahun jagung......"> > Saya sedih dengan sergahan pensyarah itu.. Kalau ini sikap pendakwah...> ....Saya tak akan masuk Islam.
Tapi saya pilih Islam kerana saya tahu Apa> itu Islam!!! Kerana itu saya ajak menghayati Islam.> > Saya kumpulkan semula kawan-kawan masa Kristian dulu. Saya berdialog> tentang Islam. Saya kumpulkan derma untuk tujuan dakwah ini, untuk bergerak> perlukan wang. Saya diancam oleh puak Kristian.
saya juga diancam oleh umat> Islam!!!> > Apa tauliah awak , mana kebenaran Jabatan Agama, mana permit polis, sapa> benarkan pungut derma dll. Saya tak gentar berdialog dengan puak Kristian,> kerana saya ada pengalaman tapi sukarnya bila Umat Islam sendiri> menyulitkan saya.
> > Marilah kita awasi dakyah Kristian. Satu usaha yang agak ketara ialah Di> IPT. Pendakyah ini mendekati kaum muslimah, pura-pura belajar> Islam.....jatuh cinta...lalu dimurtadkan. .> > Saya sudah pergi banyak IPT.
Saya paling bimbang di Universiti Putra> Malaysia (UPM) !!! Itulah satu-satunya Universiti yang ada gereja. Gereja> ini antara yang aktif untuk memurtadkan orang Islam!!!
> > Saya nak nasihatkan kalau ada saudara kita terminum 'Holly Water'.
> > Sebenarnya air ini dibuat di Vatican City . Dijampi oleh paderi termasuk> Pope John Paul yang jemput Perdana Menteri kita dulu.
KALAU TERMINUM, cari> air kolah dari 3 masjid.. Baca Al-Fatihah 1x, Yasin 1x, 3 Qul 1x, dan> Selawat. Ambil> sebahagian buat minum dan sebahagian buat mandi.> > InsyaAllah mereka akan sedar dan dapat diselamatkan. insyaAllah!! !

No comments:

Post a Comment